Börja träna på Göta!

Så du vill börja träna CrossFit med oss på Göta?!

Bra beslut, du kommer inte ångra dig!


Nedan följer tre steg till ditt medlemskap hos oss på CrossFit Göta.
 

Steg 1: Prova-på / Bring a friend

Varje lördag har vi ett öppet pass för er som vill prova på CrossFit hos oss. Klicka på länken nedan för att se tillgängliga datum för Prova På pass på respektive anläggning.

BOKA DIG PÅ VÅRT GRATIS PROVA PÅ PASS HÄR

Passet börjar klockan 12.00 på angiven anläggning och du är varmt välkommen att komma och testa.
Passet passar dig och dina kompisar som är nyfikna på CrossFit som träningsform och är intresserade av att börja träna CrossFit här på Göta.
Viktigt att du väljer rätt anläggning upp till höger på bokningsidan; Lyckholms eller Masthugget beroende på var du vill prova på!

Självklart är det gratis och du bokar dig via länken eller dyker bara upp lite innan 12.00. Ta gärna med dina kompisar också! 

Vi ses på prova på! / Vänliga hälsningar Team Göta! 


Steg 2: GRUPPONRAMPS

Våra Grupponramp kurser är ett av våra sätt att lära dig CrossFits grunder. Vi lär dig allt om teori, praktik och teknik i alla CrossFits basövningar. Kursen ligger på fyra tillfällen (2ggr i veckan under två veckor) och kommer lära dig allt du behöver veta för att starta din roliga CrossFit-resa här på Göta. 
I korthet går din onramp ut på att lära dig mer om kroppens fyra olika rörelsemönster. Vi lär dig att böja, fälla, dra och pressa. På CrossFit språk kallar vi det för Squat, Hinge, Pull och Push. Om vi kan lära dig principerna bakom dessa fyra rörelser så kan du sedan göra alla CrossFits basövningar på bästa sätt. Genom att veta varför du ska göra en viss rörelse och förstå vilka muskler som arbetar kommer din CrossFit start bli roligare, säkrare och ännu mer effektiv. Vi ser fram emot att hjälpa dig igång med din CrossFit!
 
Boka dig på några av våra startdatum nedan: 
 
Du betalar för din onramp på plats med kort första gången du kommer till boxen 595kr.
 
Hittar du inget datum som passar hjälper vi dig gärna privat också, se privatonramp nedan.

Masthugget

Masthugget 2019
 
Vecka 36: Kursstart måndag den 2/9 sedan onsdag den 4/9, måndag den 9/9 och kursavslutning onsdagen den 11/9. Kursen kommer att gå klockan 20:00-21:15 på de tidagare nämnda dagarna. Fullbokad!
 
Vecka 40: Kursstart måndag den 30/9 sedan onsdagen den  2/10, måndag den 7/10 och kursavslutning onsdagen den 9/10. Kursen kommer att gå klockan 20:00-21:15 på de tidagare nämnda dagarna.
 
Vecka 45: Kursstart måndag den 4/11 sedan onsdag den 6/11, måndag den 11/11 och kursavslutning onsdag den 13/10. Kursen kommer att gå klockan 20:00-21:15 på de tidagare nämnda dagarna.
 
Varmt välkommen in med din anmälan till: elinor.doverbo@crossfitgota.se

LYCKHOLMS

Lyckholms 2019
 
Vecka 38: Kursstart tisdagen den 17/9 sedan torsdag den 19/9, tisdag 24/9 och kursavslutning torsdagen den 26/9. Kursen kommer att gå klockan 20:00-21:15 på de tidagare nämnda dagarna. Finns fortfarande platser kvar!
 
Vecka 42: Kursstart tisdagen den 15/10 sedan torsdagen den 17/10, tisdagen den 22/10 och kursavslutning torsdagen den 24/10. Kursen kommer att gå klockan 20:00-21:15 på de tidagare nämnda dagarna.
 
Vecka 47: Kursstart tisdagen den 19/11 sedan torsdagen den 21/11, tisdagen den 26/11 och kursavslutning torsdagen den 28/11. Kursen kommer att gå klockan 20:00-21:15 på de tidagare nämnda dagarna.
 
Varmt välkommen in med din anmälan till: robert.nashammargill@crossfitgota.se
 
Vi ses på kursen! 

Steg 3: privat Onramp

Vårt andra alternativ är privat Onramp där vi lär dig grunderna i CrossFit. Detta ger både dig och oss förutsättning att lära känna varandra ännu bättre innan du börjar gå på våra ordinarie grupp-pass. Vi börjar med fyra tillfällen (60min) lär vi dig grunderna och du får insikt i vad träningen på Göta går ut på och hur dina personliga utvecklingsmöjligheter ser ut.
 
I korthet går din privatonramp ut på att lära dig mer om kroppens fyra olika rörelsemönster. Vi lär dig att böja, fälla, dra och pressa. På CrossFit språk kallar vi det för Squat, Hinge, Pull och Push. Om vi kan lära dig principerna bakom dessa fyra rörelser så kan du sedan göra alla CrossFits basövningar på bästa sätt. Genom att veta varför du ska göra en viss rörelse och förstå vilka muskler som arbetar kommer din CrossFit start bli roligare, säkrare och ännu mer effektiv. 
 
Du och din coach bokar upp de tider som passar er bäst. Primärt har vi tider dagtid före klockan 16:00. Efter dessa fyra tillfällen utvärderar vi tillsammans om du är redo att börja träna i våra grupp-pass eller om vi skall fortsätta med privat coaching ett tag till. Fördelarna med att gå vår onramp privat är att du dels kan sätta mer flexibla tider som passar dig bättre, men framförallt att du får all den individbaserade anpassning som just du behöver för dina personliga mål med din träning här hos oss! 
 
Tjänsten kan även bokas semiprivat så du kan ta med dig din kollega, vän eller respektive. 

KOSTNAD

Privat 1600kr eller Semiprivat 2000kr för 4 tillfällen (betalas med kort vid första tillfället).

ANMÄLAN

Maila oss på info@crossfitgota.se, elinor.doverbo@crossfitgota.se (för Masthugget) eller robert.nashammargill@crossfitgota.se (för Lyckholms). 
Ange vilken box som passar dig bäst, Lyckholms eller Masthugget.
Vi ser fram emot att hjälpa er igång med er CrossFit-resa! 


Steg 4: Medlemskap

När du kan grunderna och är redo skall du såklart bli medlem och börja träna med oss i våra fantastiska grupp-pass. Medlemskap hos Göta ger tillgång till boxarna i Almedal (Lyckholms) och Masthugget.

Nyinflyttat till Göteborg? Har du tränat CrossFit tidigare i en annan box och vill börja på Göta? Självklart är du varmt välkommen, men först vill vi stämma av att du har koll på grunderna och vi vill även ge dig en bra introduktion till vår verksamhet och vårt sätt att arbeta.
Maila oss på info@crossfitgota.se och berätta lite vem du är och vilken box du tränat på tidigare samt hur länge och vart det passar dig bäst att komma och testa ett pass hos oss (Lyckholms eller Masthugget). Varmt välkommen! 

Läs mer om våra medlemskap här
 


*

*

*